Książka telefoniczna E-Zapytanie Klawisze dostępu
Jesteś tutaj: Strona główna » Dla bezrobotnych i poszukujących pracy » Rejestracja przez Internet
Statystyki graficzne

Rejestracja przez Internet

Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku informuje, że od dnia 27.05.2013r. wprowadza nową usługę – elektroniczną rejestrację osób bezrobotnych i poszukujących pracy. Dzięki temu proces rejestracji będzie przebiegał łatwiej, sprawniej i szybciej.

 

Rejestracja elektroniczna odbywać się będzie poprzez wypełnienie wniosku za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup?idJednostki=14170

 

  • Osoby ubiegające się o zarejestrowanie jako bezrobotne lub poszukujące pracy, które posiadają kwalifikowany podpis elektroniczny lub tzw. profil zaufany e-PUAP mogą dokonać pełnej rejestracji przez internet.

 

W tym przypadku rejestracji dokonuje się z dniem, w którym osoba złożyła wniosek o rejestrację za pośrednictwem formularza elektronicznego wraz z załączonymi do niego zeskanowanymi dokumentami i oświadczeniami oraz opatrzyła go jednym z ww. podpisów elektronicznych.

 

  • Osoby nie posiadające kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub tzw. profilu zaufanego e-PUAP, które jako formę rejestracji wybrały zgłoszenie się do właściwego urzędu pracy, mogą wspomóc się w procesie rejestracji wcześniejszym przekazaniem do urzędu pracy części elementów niezbędnych do rejestracji (np. dane osobowe, wykształcenie, ukończenie szkoły, okresy zatrudnienia, itp.).

 

W tym przypadku osoby te wypełniają formularz elektroniczny dostępny na ww. stronie internetowej. Następnie dla tych osób zostaje wyznaczony termin spotkania w Urzędzie, nie dłuższy niż 7 dni roboczych od dnia przekazania danych w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów.

 

Rejestracji osoby ubiegającej się o zarejestrowanie w trybie osobistego zgłoszenia dokonuje się z dniem zgłoszenia w urzędzie po:

 

- poświadczeniu własnoręcznym podpisem przekazanych danych,

 

- złożeniu z obecności pracownika urzędu pracy oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych.

 

W przypadku nie zgłoszenia się w urzędzie w wyznaczonym terminie dane przekazane przez osoby są usuwane z systemu teleinformatycznego publicznych służb zatrudnienia.

 

 

 

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy.

 

Warunki techniczne jakie należy spełnić aby poprawnie wykonać proces rejestracji to:

 

  1. komputer klasy PC
  2. połączenie z Internetem,
  3. wskazane posiadanie konta e-mail
  4. zainstalowaną najnowszą przeglądarkę internetową: Internet Explorer min 9, Mozilla Firefox, Google Chrome
  5. Jeśli, ktoś posiada podpis elektroniczny lub podpis zaufany e-PUAP w przeglądarkach IE, Mozilla Firefox, Google Chrome powinny być włączone wszystkie wtyczki.
  6. Java Runtime Environment 1.7
  7. wyłączony program Adblock.

 

W przypadku korzystania ze starszych wersji lub innych przeglądarek mogą wystąpić problemy z prawidłowym wyświetleniem strony.

 

 

 

 

 

Zapraszamy do korzystania z rejestracji on-line.

Strona dodana przez: Agencja Interaktywna Hulio (2012-09-11 08:35:44)
Zredagowana przez: PUP Otwock (2013-08-08 13:57:15)

Pliki do pobrania

Typ Nazwa pliku Dodano Rozmiar
Dokument PDF instrukcja-korzystania-z-portalu (.pdf 1.16MB) 2013-08-08 1.16MB Plik: instrukcja-korzystania-z-portalu.pdf (1.16MB)POBIERZ

Fotokod (QR Code) - zapisz adres strony w komórce

QR CODE Jeśli posiadasz w swoim telefonie aplikację odczytującą Fotokody (kody QR), możesz z łatwością zapisać adres do tej strony. Wystarczy uruchomić aplikację i nakierować aparat na ten kod, a adres strony zostanie wyświetlony w telefonie. Dzięki temu możesz błyskawicznie przesłać link znajomym przez wiadomość SMS, lub zapisać go w telefonie i odwiedzić ją później.

Adres: http://pup.powiat-otwocki.pl/strona/rejestracja-przez-internet/54